Robert Tingvall ny vd för Södertälje Hamn

Publicerad: 2016-08-22 13:33:54

Södertälje Hamns styrelse har beslutat att tillsätta Robert Tingvall som vd i Södertälje Hamn AB. Han tillträder sin tjänst den 1 oktober.

Södertälje Hamns styrelse är nu klar med rekrytering av ny vd. Telges nuvarande ekonomi- och finansdirektör Robert Tingvall var den kandidat som hade rätt profil. Han har ingått i Södertälje Hamns styrelse i drygt fem år och har god insyn i bolagets verksamhet.

– Vi är mycket glada att ha kunnat rekrytera Robert till ny vd, säger styrelseordförande Claes Hellgren. Vi har fått en affärsstrateg som är mycket väl insatt i Hamnens utmaningar. Vi har sökt en person som har internationell erfarenhet och som har arbetat med affärsutveckling och strategiska projekt. Robert har en personlighet som passar utmärkt in i vd-rollen. Han är en god lyssnare som kan skapa förtroende och därmed inspirera de anställda i Hamnen.

Den 1 oktober lämnar Robert Tingvall sin tjänst som ekonomi- och finansdirektör för att gå in i vd-rollen.

– Jag är glad att styrelsen valde Robert till ny vd för Hamnen, säger Telges koncernchef Stefan Hollmark. Robert har bra insyn i bolagets verksamhet efter att ha suttit i styrelsen och arbetat nära verksamheten i flera år. Samtidigt är det ett bra tecken på att det finns goda utvecklingsmöjligheter inom koncernen.

Fram till den 1 oktober är Tommy Engström tillförordnad vd för Södertälje Hamn.

För mer information kontakta:
Claes Hellgren, styrelseordförande, 070-586 14 20
Stefan Hollmark, koncernchef Telge, 08-550 220 08